پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204497
افرادي که خداوند در قيامت به آنها رحم نخواهد کرد
تاریخ انتشار : 1394/12/17 12:04:38
نمایش : 1109
رسول اکرم(ص) فرمودند : «ارحم من في‌الارض، يرحمک من في‌السماء» به اهل زمين رحم کن تا آنکه در آسمان است تو را رحم کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آيت‌الله مهدي مهدوي مازندراني در نقل روايتي اخلاقي اظهار داشت: حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند «ارحم من في‌الارض، يرحمک من في‌السماء» به اهل زمين رحم کن تا آنکه در آسمان است تو را رحم کند.

 

فقيه کامل، حاج ملا احمد نراقي در کتاب خزائن خود نقل کرده از شخصي که از اصحاب بعضي از صلحا بود که پس از مردن آن مرد صالح، او را در خواب ديدم، از او پرسيدم که خداوند با تو چه کرده، گفت: خداوند مرا در محضر جلال خود وا داشت و فرمود «آيا دانستي که براي چه تو را آمرزيدم؟»
گفتم: به فلان و فلان.
فرمود: نه، به هيچ از اينها تو را نيامرزيدم.
گفتمک الهي! پس به چه مرا آمرزيدي؟
فرمود: آيا به خاطر داري وقتي را که در کوچه‌هاي بغداد راه مي‌رفتي، پس گربه کوچکي را ديدي که سرما او را عاجز کرده بود و او از شدت يخ و سرما پناه مي‌برد به پايه کنار ديوار، او را گرفتي به خاطر ترحم به او و در ميان پوستين خود که در برداشتي، جاي دادي که او را از سرما نگاه دارد.
گفتم: آري.
فرمود: چون بر آن گربه ترحم کردي، ما بر تو رحم کرديم.
از اين رو، در روايات آمده که فرداي قيامت برخي افراد از خداوند مي‌خواهند که به آنان ترحم شود، خطاب مي‌رسد که شما در دنيا به يک گنجشک هم رحم نکرديد! پس چگونه امروز انتظار ترحم و بخشش داريد؟! و لذا در روايت ديگري حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند:«لايرحم‌الله من لايرحم‌الناس» خداوند به کسي که به مردم رحم نمي‌کند(حتي حيوانات)، به او رحم نخواهد کرد.

 

منبع:
آموزه‌هاي اخلاقي در کلام معصومين(ع)، ص293-294
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html